Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2013

Παιδιά και facebook





1.   Εάν απαγορεύσω την χρήση του Facebook στο παιδί μου, μήπως έτσι προκαλώ μια μορφή κοινωνικού αποκλεισμού εφόσον όλοι οι γύρω του το χρησιμοποιούν;

 Η απαγόρευση δεν αποτελεί αποτελεσματική μέθοδο διαπαιδαγώγησης ενός παιδιού.  Είναι ένας τρόπος για να ηρεμούμε οι γονείς πιστεύοντας  ότι έτσι το  προστατεύουμε.

  Θα βοηθήσουν το παιδί , η ενημέρωση για το φέισμπουκ και για τους κινδύνους, η κατανόηση από το παιδί της αναγκαιότητας να επικοινωνεί μόνο με τους φίλους του και ο κατά περιόδους  διακριτικός  έλεγχος των συνομιλιών  του από τους γονείς τουλάχιστον στην αρχή πάντα με τη συναίνεση του.

 2.    Από ποια ηλικία πιστεύετε ότι μπορούν τα παιδιά να χρησιμοποιούν το facebook χωρίς φόβο;

Αυτό είναι σχετικό , εξαρτάται από  την ωριμότητα του παιδιού , τη σχέση σας μαζί του και πόσο το εμπιστεύεστε . Επίσης  πόσο καλά έχει ενημερωθεί και κατανοήσει τις δυνατότητες αλλά και  τους κινδύνους που κρύβονται στο φέισμπουκ. Αυτά όμως εξαρτώνται από διάφορες παραμέτρους και διαφέρουν από παιδί σε παιδί. 

3.     Πιστεύετε ότι η χρήση υπολογιστή βοηθάει την ανάπτυξη των παιδιών?

Ο Υπολογιστής είναι ένα εργαλείο τεράστιας σπουδαιότητας . Βοηθά το παιδί να αποκτήσει γνώσεις, να ψυχαγωγηθεί , να επικοινωνήσει με τους φίλους του υπό την προυπόθεση να μάθει πως θα τον χρησιμοποιεί γιατί εγκυμονούν διάφοροι κίνδυνοι.

4.    Ποια επιχειρήματα πρέπει να χρησιμοποιήσω για να αποτρέψω το παιδί να μπαίνει συχνά στο facebook;

Από την στιγμή που συμφωνείτε το παιδί να αποκτήσει σελίδα στο φέισμπουκ είναι απαραίτητο να καθορίζετε  τους κανόνες χρήσης του, όπως πόσο χρόνο θα περνά , κάθε πότε  , εξηγώντας του πάντα τους λόγους. Αν το παιδί τα δεχθεί προχωράτε. Βέβαια σταδιακά όσο μεγαλώνει , επιθυμεί  ο χρόνος επικοινωνίας με τους φίλους του να αυξηθεί και από τα 15 χρόνια  επιθυμεί να είναι ελεύθερο . 

5.    Σε ποιο χώρο του σπιτιού θα ήταν καλό να υπάρχει ο υπολογιστής, στο δωμάτιο του ή κάπου που να μπορούν και οι γονείς να έχουν κάποια τυπική επίβλεψη;

 Ο Υπολογιστής καλό είναι να βρίσκεται σε ένα χώρο κοινής θέας όπως  λόγου χάρη σε μια γωνιά στο σαλόνι, ή στο γραφείο των γονιών αρκεί να μπορείτε να επιβλέπετε διακριτικά τι κάνει το παιδί.

6.    Θα έπρεπε αν μπαίνω στο λογαριασμό του παιδιού μου και να παρακολουθώ τι κάνει;

Αυτό δεν είναι σωστό γιατί υπάρχουν προσωπικά δεδομένα , ωστόσο για τα παιδιά που πρωτοξεκινούν τη χρήση του φέισμπουκ αυτό αποτελεί μέρος της συμφωνίας που κάνετε μαζί τους. Πολλοί γονείς γίνονται φίλοι με τα παιδιά τους στο φεισμπουκ ώστε να ελέγχουν διακριτικά τις κινήσεις τους.

7.    Πώς να βοηθήσω το παιδί μου να χρησιμοποιεί σωστά το facebook;

 Η ψύχραιμη ενημέρωση, ο διάλογος, η δυνατότητα έκφρασης των συναισθημάτων του παιδιού ή των αποριών του καθώς  και το παράδειγμά σας θα συντελέσουν καθοριστικά στη σωστή χρήση του φέισμπουκ.

8.    Το παιδί μου είναι εθισμένο με το facebook. Πώς να το αντιμετωπίσω;

Αρχικά πρέπει να γνωρίζετε τι ορίζεται ως εθισμός . Αν διαπιστώσετε ότι το παιδί περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του στο φέισμπουκ ή σε κάποια άλλη δραστηριότητα στον ΗΥ με αποτέλεσμα να περιορίζεται η λειτουργικότητα του, η σχολική του επίδοση  η σχέση με τους φίλους του και να διαταράσσεται η σχέση μαζί σας , άμεσα θα πρέπει να το συζητήσετε με το παιδί σας , να το βοηθήσετε να κατανοήσει αυτό που του συμβαίνει και να προχωρήσετε σε κάποια συνεννόηση προκειμένου να αρχίσει να μειώνεται σταδιακά η χρήση. Παράλληλα να δημιουργείτε θετικό κλίμα στην οικογένεια και να φροντίζετε την επικοινωνία σας μαζί του.. Αυτά αποτελούν πρώτες βοήθειες. Είναι απαραίτητο όμως να αναζητήσετε βοήθεια από ειδικό.

9.     Μήπως είναι καλύτερα να έχουμε μια κοινή σελίδα στην αρχή;

Αποτελεί μια καλή σκέψη που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν μέσον κατ αρχή ώστε να μάθει το παιδί τη χρήση του facebook.

Απαντήσεις από την Α. Καππάτου για τη χρήση του facebook από τα παιδιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου