Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Τα οφέλη του Παιδικού Σταθμού για τα παιδιά




«Αυτό που θα έπρεπε πρωταρχικώς να κερδίζουν τα παιδιά από τον παιδικό σταθμό είναι μια ευκαιρία να παίξουν και να κοινωνικοποιηθούν με ένα σύνολο συνομιλήκων τους κάτω από την καθοδήγηση εκπαιδευμένων δασκάλων οι οποίοι μπορούν να μεγιστοποιήσουν τις εμπειρίες των παιδιών που συντελούν στην ανάπτυξή τους μέσα σε μια συναισθηματικά υποστηρικτική ατμόσφαιρα.»
Jeanne Lepper




Κοινωνικοποίηση Οι κοινωνικές δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά σε ένα ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με την υποστηρικτική αγάπη και την αφοσίωση των γονιών τους, συμβάλλουν στην θεμελίωση της αυτοπεποίθησης και του μακροχρόνιου αισθήματος ασφάλειας. Παράδειγμα κοινωνικής δεξιότητας που αποκτάται στο κέντρο προσχολικής αγωγής είναι ότι τα παιδιά μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους σε περιπτώσεις όξυνσης. Προχωρούν σε λεκτική επίλυση και δεν καταφεύγουν σε σωματική βία όταν υπάρχει διένεξη. Μαθαίνουν να προσεγγίζουν τα άλλα παιδιά με συμπάθεια και αλτρουισμό. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει στα εσωστρεφή, ευαίσθητα παιδιά, που με τη βοήθεια ενός καλού δασκάλου σταδιακά απελευθερώνονται από τη δειλία και ενθαρρύνονται να αναπτύξουν σχέσεις με άλλα παιδιά. Η συνύπαρξη με άλλα παιδιά διδάσκει το παιδί να περιμένει, να μαθαίνει να ακούει, να μοιράζεται, να ξέρει πότε είναι η σειρά του, να σέβεται.
Παιχνίδι Η φύση οδηγεί το παιδί, μέσω του παιχνιδιού, να πειραματίζεται, να εξερευνά, να μαθαίνει, να δημιουργεί, να εκφράζεται. Στο περιβάλλον του παιδικού σταθμού, όπως οι δάσκαλοι το προετοιμάζουν για το παιδί, η τέχνη πρέπει να έχει σημαντική θέση σε αυτό που λογίζεται ως παιχνίδι. Οι δημιουργικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες όπως η μουσική, η ζωγραφική, η κίνηση, το θεατρικό παιχνίδι, προσφέρουν στα παιδιά αυτοπεποίθηση και δυνατότητα ανάπτυξης δεξιοτήτων. Το παιχνίδι πρέπει να περιέχει επίσης τον λόγο, την επαφή με την ανάγνωση. Πολλοί παιδικοί σταθμοί αναφέρουν ως μέρος του προγράμματός τους τις ασκήσεις προ-γραφής και προ-ανάγνωσης. Στις προσδοκίες των γονέων από τον παιδικό σταθμό θα πρέπει να υπάρχει μια βιβλιοθήκη ευπρεπής σε ποιότητα μα και σε ποσότητα βιβλίων, και η καλλιέργεια της αγάπης για το βιβλίο, το τραγούδι, την ποίηση.
Επίλυση προβλημάτων Είναι σημαντικό τα μικρά παιδιά να έρχονται αντιμέτωπα με διάφορα είδη προβλημάτων. Αναπτύσσουν ικανότητες επίλυσης προβλημάτων μέσω των puzzles, παραδείγματος χάριν, απλών ή τρισδιάστατων, ή μέσω της παρατήρησης των φυσικών φαινομένων.
Ανάπτυξη αντίληψης Πολλές δραστηριότητες στον παιδικό σταθμό παρέχουν μια βάση για αυτό. Σημαντικό είναι το θεατρικό παιχνίδι, να αξιοποιεί το παιδί το βεστιάριο του εκπαιδευτηρίου και να υποδύεται διάφορους ρόλους. Επίσης το παιχνίδι με το γνωστό κουκλόσπιτο με τα κουκλάκια και τα έπιπλα σε μικρογραφία, επιτρέπει στα παιδιά να μπουν στο συμβολικό παιχνίδι, να διαχειριστούν τους φόβους και τις αγωνίες τους μέσω του συμβολικού παιχνιδιού, να ξεδιαλύνουν μέσα τους κάποιες λανθασμένες ιδέες τους και να βελτιώσουν τη γνώση τους.
Αυτονομία Η εμπειρία του παιδικού σταθμού μαθαίνει στα παιδιά να αποχωρίζονται τους γονείς τους για λίγες ώρες και παρότι αυτό συμβαίνει, να νιώθουν όμορφα. Μέσα από την ικανότητα να σταθούν μόνα τους και να πιστέψουν στις ικανότητές τους, δηλαδή μέσα από την αυτονομία τους, απολαμβάνουν ένα αίσθημα ελευθερίας. Η αυτονομία συνυπάρχει με το αίσθημα ασφάλειας, το οποίο πηγάζει από τη ρουτίνα στο πρόγραμμα το καθημερινό και φυσικά από την ορθή παιδαγωγική συμπεριφορά των υπευθύνων.




GreekSchools.Net 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου